Ring and pinion gears

Jp1ruckus

Well-Known Member
Messages
78
Location
Uk
Is anyone else smashing diff gears often. Ecx232022.
Gone through 2 sets in a month on my ruckus 4x4 brushless on 2s and 3s lipos. The metal seems rubbish. Teeth just smash off.
I put a extra shim in after the first set rounded off. Then another shim in and the teeth chipped . Now another shim in, They are now tight but free if that makes sense. Noisey too. And they have done the same thing again. Metal everywhere. Either im not doing this right or the metal is super poor quality. A company needs to make hd gears for the 4wd 1/10 range..
Small jumps landing in neutral throttle. Punch in level 1.
 
[QUOTE = "Jp1ruckus, poste: 13069, membre: 1081"] Est-ce que quelqu'un d'autre fracasser diff engs souvent. Ecx232022.
Passé 2 sets en un mois sur mon ruckus 4x4 brushless sur lipos 2s et 3s. Le métal semble des déchets. Les dents s'éclatent.
Je mets une cale supplémentaire après le premier set arrondi. Puis une autre cale et les dents ébréchées. Maintenant, une autre cale, Ils sont maintenant serrés mais libres si cela a du sens. Noisey aussi. Et ils ont refait la même chose. Métal partout. Soit je ne fais pas ce droit ou le métal est de qualité super pauvre. Une entreprise doit fabriquer des engrenages HD pour la gamme 4WD 1/10.
Petits sauts atterrissant dans l'accélérateur neutre. Coup de poing au niveau 1. [/ QUOTE]
Oui j'ai détruit le différentiel avant et hier celui de derrière. Le métal est de piètre qualité.
 

Latest posts

Members online

Back
Top